Goede voorbeelden

Laat je inspireren door een aantal goede voorbeelden die eerder zijn ingediend en door de jury zijn toegekend.

Talentontwikkeling (po)

Video: Dineke Bakker, talentonwikkeling

Pientere peuters/kleuters (po)

  • Goed inhoudelijk onderbouwd;
  • Er wordt samengewerkt met derden;
  • De aanvrager probeert bewust bij te dragen aan een ‘onderwijsgat’, daar waar nog niet veel in ontwikkeld is;
  • Onderzoek en de uitvoering dragen bij aan de schoolontwikkeling en krijgen een structurele plek binnen schooloverleg;
  • Opbrengsten worden ook bovenschools gedeeld, o.a. met de werkgroep hoogbegaafdheid;
  • Het totale voorstel van Pientere p/kleuters kun je hier vinden.

Een schitterende leerkracht laat elk kind stralen (po)

  • Goed inhoudelijk onderbouwd;
  • Er is een koppeling naar theorie;
  • De ontwikkeling en teambuilding van een grote groep leraren staat centraal;
  • Er worden 17 scholen en 5 netwerken bij betrokken;
  • Het plan is om een nieuw netwerk te creëren;
  • Het geleerde kan goed worden gekoppeld kan aan de lespraktijk;
  • De uren en kosten zijn helder gespecificeerd;
  • Het totale voorstel van een schitterende leerkracht laat elk kind stralen kun je hier vinden.

Leren in het kunstlab (vo)

  • Zeer gedegen opgeschreven (in dit geval wetenschappelijk maar dat is geen eis van LOF);
  • Mooie aansluiting met de actualiteit (onderwijs2032);
  • Sterk binnen en buiten de school;
  • Niet alleen uren voor haarzelf maar breed ingezet;
  • Breed in de hele school: kunst met techniek en programmeren en maken;
  • Sterke focus op leerlingen;
  • Goede urenverantwoording;
  • Zeer innovatief in schoolcontext en in onderwijscontext (samenwerking leerlingen/docenten;
  • Spannende inschrijving;
  • Het totale voorstel van leren in het Kunstlab kun je hier vinden.

Science on stage Nederland (vo)

Alle goedgekeurde initiatieven

Alle tot nu toe goedgekeurde initiatieven vind je hier.

Pagina delen