LOF blogs: Ik ontwikkel…

In de serie LOF blogs: Ik ontwikkel… bloggen leraren over hun succesvolle LOF initiatief.

LOF blog, Ik ontwikkel… Speciale Aandacht in het reguliere basisonderwijs

Rudger Minnee, april 2017
Ik ben een nieuwsgierige, enthousiaste leerkracht en haal energie uit het creëren van nieuwe dingen. Ik geef presentaties over 21e eeuwse vaardigheden op scholen en beurzen, zoals op de NOT2017 of bij verschillende schoolbesturen. Lees verder…

LOF blog, Ik ontwikkel… Speciale Aandacht in het reguliere basisonderwijs

Annejan Mieras, april 2017
Vorig schooljaar liep ik behoorlijk tegen mijn grenzen aan. Het begeleiden van een aantal leerlingen in mijn groep met een gedragsvraagstuk en de vele moeizame gesprekken met ouders hadden zijn tol geëist. Toen ik informatie van het LOF tegenkwam wist ik wat ik als leerkracht graag zou willen ontwikkelen: een vorm van passend onderwijs waarin… Lees verder…

LOF blog, Ik ontwikkel… werken in groepen

Marike Blokhuis, april 2017
Het plan is langzamerhand ontstaan toen ik 5 jaar geleden voor het eerst in groep 3 ging werken (daarvoor 10 jaar vooral kleuters) en het onderwijs op een eenzijdige manier werd aangeboden. De kinderen leerden voornamelijk uit de methodes, werkboeken, werkten in schriften en met kopieerbladen. Ze zaten bijna de hele dag… Lees verder…

LOF blog, Ik ontwikkel… Kanban op school

Wina Veldkamp, maart 2017
In november 2016 heb ik te horen gekregen dat mijn LOF-aanvraag werd toegewezen. Daarom ben ik vanaf januari 2017 actief bezig met het ontwikkelen van Kanban op School. De inspiratie hiervoor heb ik eigenlijk in het bedrijfsleven opgedaan. Daar zie je steeds meer zelfsturende teams werken met Kanban. Lees verder…

LOF blog, Ik ontwikkel… een onderzoekscyclus!

Sanne Hulst, maart 2017
Ik ben leerkracht op Kindcentrum Talent.nl. Het afgelopen half jaar ben ik één dag in de week bezig om het thematisch werken bij ons op school verder te ontwikkelen. Hiervoor heb ik een aanvraag gedaan bij het LerarenOntwikkelFonds. Lees verder…

LOF blog, Ik ontwikkel… een netwerk voor groep 3 leerkrachten

Laura Mos, maart 2017
Ik merkte de afgelopen jaren dat de overgang van groep 2 naar 3 nog steeds erg groot is en dat het onderwijs in groep 3 meer adaptief en meer eigentijds kan. Ook merkte ik dat leerkrachten hier graag iets aan willen doen, maar dat ze vaak tijd tekort hebben om hier echte stappen in te zetten. Ik hoorde dat er op diverse scholen… Lees verder…