LOF-lab voor LOF-leraren

Nieuwe ideeën realiseren in je eigen onderwijsomgeving, en misschien zelfs buiten je eigen school, is een hele uitdaging. Daarom ondersteunen we je vanuit het LOF niet alleen met budget, maar ook met begeleiding. Eén van de manieren waarop leraren begeleiding krijgen, is via het LOF-lab.

We bieden een podium en een netwerk van gelijkgestemde collega’s uit verschillende onderwijssectoren. Deze begeleiding bestaat uit coaching en tenminste drie geplande LOF-lab. Deze verplichte Labs vinden plaats in een periode van negen maanden vanaf het moment dat jouw idee gehonoreerd is door het LOF. Door coaching en de Labs krijg je waardevolle feedback van collega’s en doe je concrete inzichten op over leidinggeven aan een veranderproces. Zo werk je tegelijkertijd aan het realiseren van je ideeën én aan je persoonlijke leiderschapskwaliteiten.

Foto’s van LOF-lab 19 april 2018

LOF-lab als springplank

De serie van drie LOF-lab, ongeveer één per drie maanden, vormt een springplank die ervoor moet zorgt dat je idee en eigen ontwikkeling in een versnelling komen. Tijdens deze bijeenkomsten staan jouw eigen activiteiten, lessen, vragen en ervaringen centraal. Een LOF-lab wordt zo ingericht dat iedereen op maat ondersteund wordt. Het maakt dus niet uit in welke fase van het proces je zit en met welk inhoudelijk onderwerp je bezig bent.

Met verschillende werkvormen zorgen de coaches ervoor dat je samen met je collega’s tot nieuwe inzichten en concrete stappen komt die je op weg helpen.

Eén van de hulpmiddelen is het Ontwikkelcanvas dat helpt je gedachten en activiteiten te ordenen. De Labs volgen drie globale thema’s:

  • Lab A – 6 oktober 2018, op de tweede dag van het Lerarencongres
  • Lab B – 23 januari 2019
  • Lab C – 17 april 2019

Naast de drie LOF-lab kun je uiteraard gebruik blijven maken van het groeiende netwerk van leraren; je werk als leraar met een missie is natuurlijk nooit af!

Pagina delen